Дыбыс жазу – электронды журналистиканың басты факторы



Дата21.04.2018
өлшемі441.93 Kb.
#70289
Дыбыс жазу – электронды журналистиканың басты факторы
«Радионың өзі – дыбыс искусствосы. Дыбыс адамның нәзік түйсігіне соғып, ұғым туғызатын эмоциялық құбылыс. Дыбыс өнері өмір шындығын, көркем образдарды естірту арқылы бейнелейді. Бұл оның бейнелеу тәсіліндегі өнердің басқа салалардан ерекшелігі, өзіне тән ерекше сипаты», - деп жазған радиозертттеуші, профессор кім?

A. Н.Омашев

B. Ә.Асанбаев

C. М.Шыңдалиева

D. К.Қабылғазы

E. Р.Боиль


..... – ауа тербелісі, толқын.

A. Дыбыс

B. Радио

C. Ауа


D. Тербеліс

E. Мембрана


«Дыбыс кең мағынасында – газ, сұйықтық немесе қатты күйдегі серпімді орта бөлшектерінің толқын түрінде таралатын тербелмелі қозғалысы; тар мағынасында – адамдар мен жануарлардың арнаулы сезу органымен субъективті түрде қабылданатын құбылыс» - деп қай энциклопедияда жазылған?

A. Қазақстан энциклопедия

B. Қазақстан ұстазы

C. Ол кім, бұл не?

D. Шығыс дарыны

E. Қазақ совет


Дыбыстың естілуін, таралуын есептейтін бірлік қалай аталады?

A. Децибелл

B. Диапазон

C. Декаметр

D. Герц

E. Гектометр


Дыбыстың таралуына қарай түрлі өлшемдерге жіктеуге болады. Адам жай сөйлеп тұрған кезде шығатын дыбыс қанша децибеллден асады?

A. 50 дб


B. 90 дб

C. 60 дб


D. 100 дб

E. 80 дб


Адам қаттырақ сөйлегенде шығатын дыбыс қанша децибеллден асады?

A. 60 дб


B. 30 дб

C. 40 дб


D. 10 дб

E. 20 дб
Аса жақсы акустикалық жарақтандырылған бөлмеде дыбыстың естілу шамасы ... дб, ал тыныш бөлмеде ... дб болады.

A. 0; 30 дб

B. 10; 20 дб

C. 10; 30 дб

D. 40; 50 дб

E. 60; 70 дб
Ауада таралатын толқындар қалай аталады?

A. Қума толқындар

B. Тербеліс тоқындар

C. Ауа толқындар

D. Дыбыс толқындар

E. Орта толқындар


Ауаның дыбыс өткізгіш екенін 1660 жылы дәлелдеген ғалым?

A. Р.Боиль

B. Г.Шиллер

C. А.Лавузье

D. Э.Торричелли

E. Ә.Асанбаев


Айналаны қоршаған ауқымдағы әр түрлі толқындағы дыбыстардың ішінен адам құлағы қанша герц аралығындағы жиіліктегі дыбыстарды ести алады?

A. 16 – 20 Гц

B. 30 – 40 Гц

C. 40 – 50 Гц

D. 60 – 70 ГUц

E. 70 – 80 Гц


16 Гц-тен төмен дыбыстар қалай аталады ?

A. Инфрадыбыстар

B. Электродыбыстар

C. Какафония

D. Ультрадыбыстар

E. Симфония

20 Гц-ден асқан дыбыстар қалай аталады?

A. Ультрадыбыстар

B. Симфония

C. Какафония

D. Инфрадыбыстар

E. Электродыбыстар


Халықаралық комитет радиотолқындарды неше диапазонға бөліп, жіктеген?

A. 5


B. 2

C. 3


D. 4

E. 1
Бірінші диапазон қай аралықты қамтиды?

A. 3 – 30 Гц

B. 1 – 10 Гц

C. 2 – 10 Гц

D. 40 – 50 Гц

E. 50 – 60 Гц
Екінші диапазон – шамадан тыс төмен жиілік аралығы?

A. 30 – 300 Гц

B. 2 – 10 Гц

C. 40 – 500 Гц

D. 3 – 30 Гц

E. 50 – 600 Гц

300 Гц-ден 3000 Гц аралығындағы диапазон?

A. Үшінші

B. Бірінші

C. Төртінші

D. Бесінші

E. Екінші


Төртінші диапазон қанша жиілік аралығын қамтиды?

A. 3 – 30 Гц

B. 1 – 40 Гц

C. 7 – 30 Гц

D. 3 – 40 Гц

E. 1 – 70 Гц


Соңғы 30 диапазонға қандай толқындар кіреді?

A. Ультрақысқа

B. Қума

C. Қатты

D. Инфратөмен

E. Ұзын
Толқын түрлері:

A. Ұзын, орта, қысқа

B. Ұзын, қысқа, ультрақысқа

C. Декаметрлік, мегаметр

D. Метрлік, орта, ұзын

E. Қатты, ұзын
100 мыңнан 10 мың шақырымға жететін толқын түрі?

A. Декаметрлік

B. Мегометрлік

C. Орта


D. Қума

E. Ультрақысқа


Ұзындығы 1-20 шақырым, жиілігі 148-408 кГц-ке жететін кандай толқын?

A. Ұзын толқын

B. Қысқа толқын

C.Орта толқын

D. Ультрақысқа толқын

E. Қума толқын


Ұзындығы 575 – 187 метр, жиілігі 535 – 1605 кГц-ке жететін қандай толқын?

A. Орта толқын

B. Қысқа толқын

C. Ұзын толқын

D. Ультрақысқа толқын

E. Қума толқын


Ұзындығы 90 – 11 шақырым, жиілігі 3,95 – 26,1 кГц-ке жететін кандай толқын?

A. Қысқа толқын

B. Орта толқын

C. Ұзын толқын

D. Ультрақысқа толқын

E. Қума толқын


Ультрақысқа толқынның жиілігі каншаМГц?

A. 65,9 – 108 МГц

B. 15,4 – 19,5 МГц

C. 3,95 – 26 МГц

D. 20,5 – 35,5 МГц

E. 65,5 – 135 МГц


Секундына 300 мың км/секунд жылдамдықпен таралатын радиотолқындардың жердің бетімен таралатындары қандай толқындар?

A. Жоғары толқындар

B. Қысқа толқындар

C. Төмен толқындар

D. Орта толқындар

E. Ультрақысқа толөындар


Әуе кеңістігі бірқалыпты емес. Төменгі 10-15 шақырымдағы қабаты қалай аталады?

A. Тропосфера

B. Ионосфера

C. Стратосфера

D. Мезосфера

E. Атмосфера


500-ден 600 шақырымға дейінгі аралықты алып жатқан қабат?

A. Ионосфера

B. Стратосфера

C. Атмосфера

D. Мезосфера

E. Тропосфера


Температурасы 20 °С ауада дыбыс толқындарының жылдамдығы қанша метр секундқа тең?

A. 340 м/cек

A. 260 м/cек

C. 140 м/cек

D. 460 м/cек

E. 460 м/cек


Ғылыми тәжірибелердің дәлелдеуі бойынша, қанша Гц-ке дейінгі жиіліктегі толқынды адамның есту мүшесі арқылы сезіне алады?

A. 20-дан 20000 Гц

B. 30-дан 6000 Гц

C. 25-тен 2000 Гц

D.20-дан 500 Гц

E. 40-тан 60000 Гц


Дыбыс естілуіне қарай нешеге бөлінеді?

A. 2


B. 4

C. 5


D. 1

E. 6
Жердің қисық траекториясына қарай радиотолқындардың қисық пішін алуы қалай аталады?

A. Рефракция

D. Дифракция

C. Камертон

D. Спектр

E. Радиолокация
Толқындар алдындағы кедергіге кездесіп, бағытынан бұрылу арқылы жүретін процесс қалай аталады?

A. Дифракция

B. Спектр

C. Рефракция

D. Радиолокация

E. Камертон


Көрінбейтін заттардың тұрған жерін радиотолқындар әсері арқылы анықтау қалай аталады?

A. Радиолокация

B. Дифракция

C. Камертон

D. Спектр

E. Рефракция


Көрінбейтін заттардың тұрған жерін радиотолқындар әсері арқылы анықтайтын құрал?

A. Радиолокатор

B. Камертон

C. Радиолокация

D. Дифракция

E.Спектр
Дыбыстың қарқындылығына байланысты анықталатын дыбыстың субъективті сипаттамасы қалай аталады?

A. Дыбыс қаттылығы

B. Радиолокатор

C. Дыбыс жиілігі

D. Дыбыс тоны

E. Дыбыс шағылуы
Дыбыстың қаттылық бірлігі қалай аталады?

A. Децибелл

B. Диапазон

C. Декаметр

D. Герц

E. Гектометр


Барлық дыбыс толқыны ондағы тербелістің несімен сипатталады?

A. Жылдамдығы

B. Тоны

C. Шағылуы

D. Жұтылуы

E. Жиілігі


Ғылыми тәжірибелердің дәлелдеуі бойынша қанша герц аралығындағы жиіліктегі толқынды адамның есту мүшесі арқылы сезінуге болады?

A. 10-1000 Гц

B. 40-4000Гц

C. 20-2000Гц

D. 30-3000 Гц

E. 60-6000 Гц


Дыбыстар естілуіне қарай қандай тонды дыбыстар болып бөлінеді?

A. Жоғарғы, төменгі

B. Ультрадыбыстар

C. Инфрадыбыстар

D. Гипердыбыстар, инфрадыбыстар

E. Гипердыбыстар


Таза тонды дыбыстарды шығаратын құрал?

A. Камертон

B. Радиолокатор

C. Дифракция

D. Радиолокация

E. Рефракция


Дыбыс энергиясының энергияның басқа түріне қайтымсыз айналу процессі?

A. Дыбыстың жұтылуы

B. Дыбыстың жиіліктері

C. Дыбыстың тоны

D. Дыбыстың жылдамдығы

E. Дыбыстың шағылуы

Дыбыс толқыны қандай да бір ортада болмасын тарала отырып, белгілі бір уақытта осы ортаның шекарасына жетеді, ал оның соңынан дыбыс жылдамдығы басқа бөлшектерден тұратын өзге бір орта басталады, осындай шекарада қандай құбылыс жүреді?

A. Дыбыс шағылуы

B. Дыбыс жиілігі

C. Дыбыс тоны

D. Дыбыс жылдамдығы

E. Дыбыстың жұтылуы


Дыбыстың жұтылуы неге тәуелді?

A. Жиілікке

B. Тонға

C. Толқынға

D. Ауаға

E. Жылдамдыққа


Грек сөзінен шыққан «акустика» сөзі қандай мағынаны білдіреді?

A. Еститін, тыңдайтын

B. Көретін, бейнелейтін

C. Бейнелейтін, тыңдайтын

D. Көрінетін, тыңдайтын

E. Тыңдайтын, бейнелейтін


Дыбыс тарайтын ортада сиреу мен сығылу процестерінің алма-кезек ауысып отыратыны және дыбыстың шағылуы нәтижесінде жаңғырық пайда болатыны туралы болжам жасаған ғалым?

A. Аристотель

B. М.Мерсен

C. Г.Галилей

D. П.Ламмес

E. Леонардо до Винчи


«Акустика» нешінші ғасырдан бастап ғылым ретінде қалыптасты?

A. XVI


B. IX

C. XII


D. XIII

E. XV
Әр түрлі дыбыс көздерінен шыққан дыбыс толқындарының таралуындағы тәуелсіздік принциптерін тұжырымдаған ғалым?

A. Леонардо до Винчи

B. Г.Галилей

C. Х.Доплер

D. Аристотель

E. П.Ламмес

Қазіргі акустика мазмұнына қарай нешеге бөлінеді?

A. 2

B. 3


C. 1

D. 5


E. 8
Тұрғын үйлердегі шу неше децибелге дейін жетеді?

A.40-50 дб

B. 20-30 дб

C. 10-20 дб

D. 50-60 дб

E. 60-70 дб


«Спектор» сөзі латын тілінен аударғанда қандай мағынаны білдіреді?

A. Елестету, бейне

B. Ток, импульс

C. Сурет, жарық

D. Жарық, бейне

E. Көру, жарық


Спектрлер қандай түрге бөлнеді?

A. Дискретті, үздіксіз

B. Дискретті, жарық

C. Дискретті, көрінетін

D. Үздіксіз, көрінетін

E. Жарық, көрінетін


Телерадиохабарлар тарату торабы және жүйесі
Республикалық, облыстық станциялар көбінесе қандай толқынды пайдаланады?

A.Орта


B. Ұзын

C. Ультрақысқа

D.Қысқа

E.Ұзын, қысқа


Телерадиохабарлардың дыбыс жазудан бастап эфирге шығуына дейінгі процестер жүзеге асуға арналған, арнайы құрал-жабдықтармен жарақтандырылған ғимарат?

A. Теле, радио үйі

B. Арнайы ғимарат

C. Студия

D. Жеке жарақтандырылған үй

E. Жеке ғимарат

Бір тақырыпқа бағытталған ақпарат?

A. Хабар


B. Бағдарлама

C. Аралас хабар

D. Ақпарат

E. Әдеби – драмалық хабар


Бір арнаға, тақырыпқа арналған хабарлар жиынтығы?

A. Бағдарлама

B. Ақпарат

C. Аралас хабар

D. Хабар

E. Әдеби – драмалық хабар


Лекция, баяндама, диқторлық сөз, көркем оқу, репортаж, коментарий қандай хабарға жатады?

A. Сөздік хабар

B. Ақпарат

C. Бағдарлама

D. Аралас хабар

E. Әдеби – драмалық хабар


Дыбыстық информациялар жиынтығы?

A. Радиохабар

B. Хабар

C.Аралас хабар

D. Ақпарат

E. Бағдарлама


Сөз бен дыбыс арқылы ешбір өзгеріссіз оқиға картинасының жасалу
процесі?

A. Трансляция

B. Хабар

C. Радиохабар

D. Ақпарат

E. Бағдарлама


Магниттік дыбыс жазу, монтаж жазылған дыбыстың естілуін яки қайта шығарылуын қамтамасыз ету, трансляциялық пункттерден жазу, халықаралық каналдардан сигналдар қабылдау сияқты істер қайда жүзеге асырылады?

A. Радиоүйінде

B. Хабарда

C. Радиохабарда

D. Бағдарламада

E. Трансляцияда


Дыбыстық хабарлардың жасалу процесі өтетін акустикалық жарақтандырылған арнайы бөлме?

A.Студия


B. Бөлме

C. Радиоүй

D. Ғимарат

E. Ақпараттық бөлме


Сөздік, дикторлық мәтін жазылатын бөлме қалай аталады?

A. Студиялық аппараттық бөлмеде

B. Монтаждық аппараттық бөлмеде

C. Радиоүй

D. Ақпараттық бөлме

E. Студия


Шағын хабарлар жасалатын бөлме қалай аталады?

A. Монтаждық аппараттық бөлмеде

B. Студиялық аппараттық бөлмеде

C. Радиоүй

D. Ақпараттық бөлме

E. Студия


Қайта жазу және күрделі монтаж аппараттық бөлмесінде-музыкалық, драмалық қомпозициялар, эстрадалық, симфониялық т.б. концерттер фонограммалары дайындалады. Мұндайда бірнеше магнитафондардан шыққан дыбыс сапасы реттеледі. Бұл процесс қалай аталады?

A. Микшерлеу

B. Монтаж

C. Дыбыс жазу

D. Хабарлау

E. Түрлендіру


Айналадағы қоршаған ортадан пайда болатын, дыбыс жазуға кедергі жасайтын шу?

A. Студиялық атмосфера

B. Атмосфера

C. Дыбыс жазу

D. Хабарлау

E. Шу, діріл

Акустиқалық тербелісті электрлі тербеліске айналдыратын құрал қалай аталады?

A. Микрофон

B. Геофон

C.Камертон

D. Гидрофон

E. Реверберация


«Микрофон» сөзі грек тілінен аударғанда қандай мағынаны білдіреді?

A. Аз, шағын дыбыс

B. Жеткізуші

C. Бейнелі түрде көрсету

D. Әкелуші

E. Тасымалдаушы


Түрлі бағыттардан келетін дыбыстарға сезімталдығы әртүрлі қандай микрофондар қолданылады?

A.Бағытталған, бағытталмаған

B. Пьезоэлектрлі, электромагнитті

C.Электродинамикалық, конденсаторлы

D.Стерефониялық, тік бағытты

E. Көп бағытты, шағын көлемді


Радиода, теледидарда қандай микрофондар колданылады?

A.Катушкалы, конденсаторлы, ленталы

B. Пьезоэлектрлі, электромагнитті

C. Электродинамикалық, конденсаторлы

D. Стерефониялық, тік бағытты

E. Көп бағытты, шағын көлемді


Қандай микрофондардың теледидар орталықтарында және радиоүйінде қолдану тиімділігі тәжірибеде дәлелденген?

A. Электродинамикалық, катушкалы

B. Пьезоэлектрлі

C. Конденсаторлы

D. Стерефониялық

E. Көп бағытты


«Микрофон» сөзі қай тілден енген сөз

A. Грек

B. Француз

C. Орыс


D. Қазақ

E. Ағылшын

Атқаратын функциясына қарай микрофондар қалай бөлінеді?

A. Электродинамикалық конденсаторлы, пьезоэлектрлі, электромагнитті, көмірұнтақты

B. Көп бағытты, шағын көлемді

C. Бағытталған, бағытталмаған

D. Өңделген, өңделмеген

E. Күрделі, орта


Микрофонның сезімталдығы қалай анықталады?

A. Электрлі сигнал

B. Электрлі ток

C. Дыбыс

D. Сигнал

E. Катушка


Конденсаторлы микрофонды кім, қай жылы ойлап тапты?

A. 1916 жылы, Эдуард Вент

B. 1917 жылы, Квот

C. 1918 жылы, Галилое Галилей

D. 1919 жылы, Чарлиз Дарвин

E. 1978 жылы Аристотель


Эдуардтың ең алғаш қолданған микрофонның көлемі қандай болды?

A. Үшбұрышты

B. Дөңгелек

C. Төртбұрыш

D. Ромб

E. Мүлде болған жоқ


Микрофон құралдарынын бәріне ортақ элемент?

A. Диафрагма

B. Мембрана

C. Пластинка

D. Диэлектрик

E. Пьезоэлемен


Ең алғашқы колданыста болған микрофондар?

A. көмірұнтақты

B. Пьезоэлектрлі

C. Конденсаторлы

D. Стерефониялық

E. Көп бағытты


Қарапайым жұмыс жазуда немесе дыбыстық эффект беру үшін қолданылатын микрофон?

A. Пьезоэлектрлі

B. Конденсаторлы

C. Стерефониялық

D. Электромагнитті

E. Ленталы


Қандай микрофонның ішіне полюстері көрсетілген таспа тәріздес магнит орналастырылып, арасына фольгадан жасалған таспа тәрізді жұқа пленка бекітілген?

A. Ленталы

B. Пьезоэлектрлі

C. Конденсаторлы

D. Стерефониялық

E. Электромагнитті


Қандай микрофондарда полюстердің арасына катушка орналастырылады?

A. Электродинамикалық

B. Пьезоэлектрлі

C. Конденсаторлы

D. Стерефониялық

E. Электром


Су асты тербелісін жазатын құралдар қалай аталады?

A. Гидрофон

B. Микрофон

C. Петличка

D. Геофон

E. Динамикалық микрофон


Жер қабатындағы дыбысты жазатын құрал қалай аталады?

A. Геофон

B. Микрофон

C. Петличка

D. Гидрофон

E. Динамикалық микрофон


Дыбыс деңгейін өлшеуіш құрал?

A. Индикатор

B. Микрофон

C. Геофон

D. Петличка

E. Гидрофон


Радиожурналистер алғашқы шағын магнитофонды қай жылдан бастап қолданды?

A. 1952


B. 1956

C. 1852


D. 1853

E. 1854
Киев радиозаводы шығарған алғашқы шағын магнитофон маркасы қалай аталды.

A. Днепр-8

B. Днепр-9

C. Днепр-1

D. Днепр-4

E. Днепр-7
«Репортер» латын сөзінен аударғанда қандай мағынаны білдіреді?

A. Хабар жеткізуші

B. Бейнелеуші

C. Аз, шағын

D. Дыбыс

E. Бейнелі


Студиядан тыс немесе студияда жазылған хабарларды техникалық өңдеу?

A. Монтаж

B. Түзету

C. Қысқарту

D. Редакторлау

E. Дұрыс жауабы жоқ


«Монтаж» сөзі қай тілден шыққан?

A. Француз

B. Ағылшын

C. Орыс


D. Түрік

E. Өзбек
Журналистика мамандығын меңгергендер үшін аса қажетті құралдардың бірі?

A. Диктофондар

B. Микрофондар

C. Магнитофондар

D. Хабар жазатын құралдар

E. Дұрыс жауабы жоқ
Дыбыстың табиғатын тану жаңалығын ашып, тұңғыш рет камертон құрылымының тербелісін жазған ғалым?

A. Томас Юнг

B. Шарль Кро

C. Самуель Морзе

D. Порта

E. Сиранно де Бержерак


Сымсыз байланыстың тәжірибелерін жасап шығарғандардың бірі – ... әліппесінің авторы кім ?

A. Самуель Морзе

B. Сиранно де Бержерак

C. Томас Юнг

D. Шарль Кро

E. Порта
Фонограф деген аппарат ойлап тапқан америкалық өнертапқыш?

A. Томас Альва Эдиссон

B. Шарль Кро

C. Самуель Морзе

D. Порта


E. Сиранно де Бержерак
1887 жылдың 24 желтоқсаны тарихта қандай күн болып саналады?

A. Механикалық дыбыс жазу дәуірінің басталған күні

B. Хабар дайындау күні

C. Дыбыс жазу күні

D. Журналистер күні

E. Магнитті дыбыс жазу дәуірінің басталған күні


Дыбыс жазудың тік емес, көлденең түрін ұсынып, граммофонды, жалпақ пластинканы ойлап шығарған кім?

A. Берлинер

B. Сиранно де Бержерак

C. Томас Юнг

D. Шарль Кро

E. Порта


Сезімтал әрі ыңғайлы индикаторды ойлап тапқан француз физигі?

A. Эдуард Браиль

B. Томас Альва Эдиссон

C. Томас Юнг

D. Шарль Кро

E. Берлинер


1890 жылы Браиль ұсақ металл үгінділері электрлік қарсылық процесін өзгертетінін байқады, сөйтіп ол электр толқындарын ұстайтын қандай құрал ойлап тапты?

A. Радиокондуктор

B.Диктофон

C. Микрофон

D. Магнитофон

E. Радио
Радиохабарларының бейнелеуші құралдары


... – дыбыстық коммуникация

A. Радиожурналистика

B.Бағдарлама

C. Редактор

D. Хабар

E. Аранжировка


..... дегеніміз дыбыстық элементтердің жиынтығы.

A. Дыбыстық образ

B.Бағдарлама

C. Дыбыс жазу

D. Образ

E. Хабар


Радионың бейнелеуші құралдары бір-бірімен тығыз байланысқан неше топқа бөлінеді?

A. 2


B.3

C. 5


D. 8

E. 4
Радионың бейнелеуші құралдары бір-бірімен тығыз байланысқан бірінші тобына қандай тұрақты, сандық өзгерістерге ұшырамайтын дыбыстық материалдар жатады?

A. Сөз, музыка, шулар

B.Монтаж


C. Дыбыстық образ

D. Хабар


E. Дыбыс, сөз
Табиғи немесе пішін тудырушы бейнелеуші құралдар:

A. Сөз, екпін

B.Сөйлем, дыбыс

C. Монтаж, хабар

D. Дыбыстық образ

E. Дыбыс, монтаж


Адамдардың тіл қатысуында қолданылатын негізгі өнім?

A. Сөз


B.Екпін

C. Дыбыс


D. Сөйлем

E. Хабар


Бір нәрсе турасындағы пікірімізді, яқи қиялымызды, яки көңіліміздін күйін сөз арқылы жақсылап айта білсек, сол сөз өнері болады. Ішіндегі пікірді, қиялды, көнілдің күйін тәртіптеп, қисынын, қырын, кестесін келтіріп сөз арқылы тысқа шығару - сөз шығару болады», - деп жазған кім?

A. А.Байтұрсынов

B. М.Жұмабаев

C. С. Торайғыров

D. К.Қабылғазы

E. Ж.Аймауытов
Ең алдымен сөзбен жұмыс істегенде журналистің алдында тұратын неше міндеті бар?

A. 3


B.4

C. 5


D. 6

E. 7
Сөз мәнінің көрсеткіші, сөздегі ой дәлдігінің көрсеткіші?

A. Екпін

B.Сөз


C. Дыбыс

D. Сөйлем

E. Хабар
«Буын екпіні мен сөз екпінінің қолайлы орналасуы сөйлеу әуезділігін тудырады» деген ойдың авторы?

A. А.Байтұрсынов

B. М.Жұмабаев

C. С. Торайғыров

D. К.Қабылғазы

E. Ж.Аймауытов


Ауызекі сөйлесудің негізгі пішіні?

A. Диалог

B.Сөз

C. Дыбыс



D. Екпін

E. Хабар


Қай ғалым адам өмірінде кездесетін барлық шулар «өзіндік ырғақты қағыстардан тұрады және өзіндік музыкалық мәнге ие» деп көрсетеді?

A. А. Стоковский

B.С. Торайғыров

C. Ж.Аймауытов

D. К.Қабылғазы

E. А.Байтұрсынов


А. Стоковский пікірі радиожурналистика мен радиоөнердегі қандай бағыттың негізі етіп алынды?

A. Арт-акустика

B. Реверберация

C. Монтаж

D. Хабар дайындау

E. Радиохабар


Музыка мен шулар радиохабар құрылымында адам сөзін алмастырып тұрса, онда олар қандай қызметтер атқарады?

A. Оқиғаның болған жері мен мерзімін, уақыт пен кеңістіктегі қозғалысын танытады

B. Хабар жүргізудегі шеберлілік

C. Дәлдік

D. Нақтылық

E. Оқиғаның дәлдігін және мерзімін


Шындықты дыбыстық көркем образда бейнелеуші өнердің түрі?

A. Музыка

B. Хабар

C. Бағдарлама

D. Дауыс

E. Би
Тыңдаушылардың эмоциясына не әсер етеді?

A. Сөз

B. Музыка

C. Хабар

D. Мәтін

E. Бағдарлама

Тарихи ортаны анықтау, қозғалыстың, оқиғаның болған жерін таныту?

A.Дыбыстық декорация

B.Тарихи ортаны анықтау

C.Жеке дара өнердің бір түрі

D.Сүйемелдеушілік ролі

E.Ақпараттық блоктардың арасын
Табиғи бейнелеуші құралдардың хабарды ұйымдастыру барысында көп қолданылатын түрі?

A. Шу


B. Музыка

C. Хабар


D. Дыбыс

E. Бағдарлама


Әр түрлі дыбыстық белгілердің жиынтығы және музыкамен, сөзбен жымдастырыла, сабақтастыра пайдалана отырып оқиғаның негізгі болмысын өз мәнінде суреттеудің, бейнелеудің бір тәсілі қалай аталады?

A. Шу


B. Бағдарлама

C. Дыбыс


D. Музыка

E. Хабар


Дыбыстық фон құрап, акустикалық иллюстрация рөлін атқарады:

A. Шулар

B. Сөз

C. Музыка



D. Көркем хабар

E. Ән
Дыбыстық элементтердің жиынтығы қалай аталады?

A. Дыбыстық образ

B. Шулар

C. Сөз

D. Музыка

E. Дыбыстық бейнелеу
Хабар мазмұнын, берілу пішінін жандандыратын ең басты құрал -

A. Сөйлеушінің дауыс ырғағы

B. Акцент

C. Сөз


D. Музыка

E. Шу


Музыка мен шулар радиохабар құрылымында адам сөзін алмастырып тұрса, онда олар мынандай қызмет атқарады:

A. Барлық жауап дұрыс.

B. Оқиғаның болған жері мен мерзімін білдіреді.

C. Оқиғаның уақыт пен кеңістіктегі қозғалысын танытады.

D. Суреттеп отырған оқиғаның эмоционалдық мінездемесін ашып көрсетеді.

E. Журналистің немесе оқиғаға тікелей қатысқан адамдардың психологиялық жағдайын суреттейді.


Дыбыстық фон құрап, акустикалық иллюстрация рөлін атқарады:

A.Сөз, шулар

B. Ән

C. Шулар


D. Музыка

E. Көркем хабар


Дыбыс жазу процесінде басқару тетігінің көмегімен журналистің жазбаның дыбысталуына қосымша әр беруі

A. Реверберация

B. Дыбыстық мизансцена

C. Дауыстық әрлеу

D. «Буратино» тәсілі

E. Монтаж


Магнитофон таспасын жылдам және баяу айналдыру арқылы техникалық бракты тиімді көркем тәсілге айналдыру

A. «Буратино» тәсілі

B. Дыбыстық мизансцена

C. Дауыстық әрлеу

D. Реверберация

E. Монтаж


Монтаждың алғашқы формасы

A. Радиокомпозицияның жоспарын құру

B. Дыбыстық образ құрастыру

C. Ұзақ сөздерді қысқарту

D. Мәтінді жүйелеу

E. Дұрыс жазылмаған жерлерді үзіп алу


Монтаж қарапайым, фактіні таңдап, іріктеу қандай радиохабарға тән?

A. әдеби

B. музыкалық

C. ақпараттық

D. көркемдік

E. радиосұхбат

Бір тақырыпты ашу аясында бірнеше хабарды бір-бірімен сабақтастыра беру.

A. Қосақтастырылған монтаж

B. Акустикалық монтаж

C. Жалғалмалы монтаж

D. Негізгі монтаж

E. Тізбектелген монтаж


Дыбыс режиссері деген кім?

A. Телевизия мен радиода жұмыс істейтін дыбыстық материалдарды дайындауды ұйымдастыруға басшылық жасайтын, фонотекалық материалдарды тандайтын, дыбыстың техникалық, көркемдік сапасын бақылайтын, дәл уакытында дыбыстық эффектілерді қосып, тоқтатып тұруды, микшерлеуді, фонограмма жазуды бақылайтын шығармашылық қызметкер

B. Әуе толқынына шығуға тиісті хабарға жауапты адам

C. Музыкалық хабардың жүргізушісі

D. Телевизияда, радиода жұмыс істейтін, хабар кезінде үнтаспаға жазылатын дыбыстың сапалы жазылуын қамтамасыз ететін, қажетті шуларды, музыкалық шығармаларды сценарлық жоба бойынша тиісті жерлеріне қосып, қадағалап отыратын техникалық қызметкер

E. Оқиға барысын қадағалап, жедел сұхбат алып, репортаж жүргізетіндер


Кәсіби шеберлік дегеніміз не?

А. өз ісін жетік меңгеру

Б. белгілі бір крийтерилерге бағыну

С. тынымсыз ізденіс

D. өз ісіне жауапкершілікпен қарау

Е. принципшіл, тиянақты болу


Аудитория дегеніміз -

А. БАҚ-пен қарым-қатынаста болатын: ақпаратты тұтынатын, өңдеуге және бағалауға қатысатын қоғамның бір бөлшегі, тұрғындардың бір бөлігі болып табылады.

В. спорттық хабарлар және діни бағыттағы арналардың бір бөлігі болып табылады.

С. айқындау тәсілінің бір бөлігі болып табылады.

D. жарнама бизнесі болып табылады.

E. сабақ өтетін бөлме.


Белгілі бір уақытта берілетін хабарды тыңдаушылардың нақты сандық көрсеткіші деп нені атаймыз?

А. рейтинг

В. спорттық хабарлар және діни бағыттағы арналар

С. айқындау тәсілі

D. құрылтайшының инвестициялық қаражаты

Е. хабардың үлесі


Тікелей эфирдегі қызу пікірталас -

A. ток-шоу 

B. қысқа метражды

C.әдеби-сазды

D. репортаж

E. сұхбат


Эфирдегі жүргізушінің жеке өзінің, ал кейде оның студия қонағымен арада болатын әңгімесі есебінде жүзеге асатын хабар

A. студиядағы хабар

B. ток-шоу 

C. сауалнама

D. сұхбат

E. әдеби-сазды


Хабарға қажетті техникалық құралдарды дайындайтын жаупты адамдар?

A. операторлар, инженерлер

B. дикторлар

C. директорлар

D. корреспонденттер

E. журналистер, режисерлер


Егер мәтін оқылатын болса, онда қажетті паузаның сақталуын ескерген жөн. Онда ....... жасалу кезінде қиындық туады.

A. монтаж

B. әрлеу

C. түзету

D. хабар

E. бағдарлама


Компьютердегі дыбыс табиғатын, оны өңдеудің ерекшеліктерін зерттеген ғалым?

A. А. П. Загуменнов

B. Эдиссон

C. А.С. Попов

D. Оливер Лодж

E. В.В. Скобельцин


Шынайы болмысты бейнелеудің тарихи тұрғыда айқындалған өзіне тән тұрақты белгілерді жинақтаған үлгісі -

A. жанр


B. пішін

C. журналистика

D. ақпарат

E. радио
Ағылшын тілінен аударғанда “кездесеу, әңгімелесу” деген мағынаны білдіретін сөз

A. сұхбат

B. әнгімелесу

C. очерк

D. репортаж

E. есеп
Н.Омашевтың еңбегінде радиосұхбат неше топқа бөлінеді?

A. 5 топқа бөлінеді

B. 2 топқа бөлінеді

C. 3 топқа бөлінеді

D. 6 топқа бөлінеді

E. 4 топқа бөлінеді


Радиожурналистиканың тарихында “Өмірдің ортасынан берілген хабарлар” деп аталған алғашқы ...

A. радиорепортаждар

B. радиокомпозиция 

C. радиоочерк

D. радиокорреспонденция

E. радиофельетон


Көп каналды жазудың артықшылығы әрқайсысын жеке өңдеп, сан рет өзгертуге болатындығы, ал нәтиженің басқа жолдарға әсер етпейтіндігі. Осындай тәсілмен көбіне музыкалық ...... жасалады?

A. аранжировка

B. монтаж

C. өңдеу

D. қабыстыру

E. шу
Сюжеттік желісі өмірде болып жатқан оқиғалар мен фактілерден құралатын журналистің баяндауындағы шежіре

А. деректі драма

В. радиокомпозиция 

С. радиофельетон

D. радиоочерк

Е. радиокорреспонденция
Алғашқы ақпараттан бастап соғыс аяқталғанға дейін «Совинформбюроның» қанша мың коореспенденциясы берілген?


  1. 7 мың

  2. 5 мың

  3. 8 мың

  4. 6 мың

  5. 9 мың

АҚШ халқының қанша пайызы ақпаратты тек радиодан алады?



  1. 56

  2. 40

  3. 36

  4. 90

  5. 50

Форматты – коммерциялық арналардың саны Ресейде 1994 жылы қаншаға дейін жетті?



  1. 33

  2. 39

  3. 45

  4. 29

  5. 35

Комментарий латын тілінен аударғанда нені білдіреді? А. талдау, түсіндіру

В. келісім, шара С. қойылым, спектакль

D. әңгіме, жарнама Е. өз ойын білдіру


Проблемалық комментарий дегеніміз не?

А. заман ағымындағы толғақты мәселелер, саяси бағыттағы маңызды шаралар

В. көбінесе шоуларда берілетін ойындар

С. эфирден өз алдына жеке бір хабар ретінде өтеді

D. жедел жаңалықтар

Е. жоғарыдағылардың барлығы жатады


Кері байланыс ерекшелігі? А. Студиядағы жүргізуші мен телефон желісіндегі тыңдарманның тікелей сұхбаты В. Студиядағы жүргізушінің жеке өзінің берген ақпараты С. Автордан басқа адамның рөлін актерлер орындайды

D. Журналист ауыр жағдайларды халыққа жеткізуі Е.Тыңдарманмен шоу бағдарламасын бірге жүргізу


... – әркім талғамына сай өзін қызықтыратын мағлұматтар мен хабарларды іздеп отырып тыңдайды, зейін қойып, саналы қабылдайды

А. Іріктеп тыңдау

В. Жоспарлы тыңдау

С. Мақсатты тыңдау

D. Қарапайым тыңдау

Е. Монтаждап тыңдау


... дегеніміз – бұқаралық ақпарат кұралдарымен қарым-қатынаста болатын: ақпаратты тұтынатын, өңдеуге және бағалауға қатысатын қоғамның бір бөлшегі, тұрғындардың бір тобы болып табылады.

А. аудитория

В. технология

С. ақпарат

D. радио

Е. диктор


Аудиторияны зерттеудің әдіс-тәсілдері мен пішіндері

А. Редакция поштасын талдау. 

В. хабар дайындау

С. редакция ұжымымен жұмыс

D. сұхбат жүргізу

Е. мақала жазу


Белгілі бір уақытта берілетін хабарды тыңдаушылардың (көрушілердің) нақты сандық көрсеткіші және ол аудиторияның демографиялық және әлеуметтік-психологиялық ерекшелігі –

А. рейтинг

В. менеджментті

С. БАҚ технологиясын 

D. радионыңэкономикасы

Е. жарнама бизнесі 


«Әр жұрт, әр мемлекет мәдениет майданында ілгері-кейінгінің қатасыз бір өлшеуіші – баспасөзі болады. Қай жұрттың баспасөзі күшті болса, сол жұрттың өзі де күшті, өзі де өнерлі екендігі көрінеді», - деген пікір кімдікі?

А. Міржақып Дулатов пікірі

В. Әнуарбек Байжанбаев пікірі

С. Намазалы Омашев пікірі

D. Ахмет Байтұрсынов пікірі

Е. Серік Тұрғынбеков пікірі


Радиохабар тарату құрылымына орай – қандай болып бөлінеді?

А. республикалық, облыстық, қалалық, аймақтық, аумақтық

В. мемлекеттік, қоғамдық, өкіметтік

С. азаматтық, лирикалық, трагедиялық, сыншыл

D. прозалық, поэзиялық, драмалық

Е. қоғамдық, сараптамалық, талдамалы, арнайы


Музыкалық дыбыстар үйлесімінің ретсіздігі; тыңдаушыға жағымсыз әсер қалдыратын әуен

А.Какофония

В. Аллитерация

С. Ассонанс

D. Дисфемизм

Е. Эвфония


Дыбыстың, сөздің, тілдің құлаққа жағымсыз естілуі –

А. Какофония 

В. Дисфемизм

С. Эвфония

D. Сарказм

Е. Ирония


Аллитерация, ассонанс және тағы басқа дыбыстық қайталаулардың түрлері, тілдік формаларда қолданылатын түрлі фонетикалық амалдардың жинақталып үндесуі.

А.Эвфония

В. Дисфемизм

С. Какофония 

D. Қайталау

Е. Ассонанс


Алғашқы радиохабарлар қандай сипатта болды?

А. топтық (ұжымдық) сипатта

В. отбасылық сипат

С. жеке қабылдағыш ретінде

D. аудиторияға бағытталуы

Е. балаларға арналды


Тон (дауыс деңгейі), темп (дауыс қарқыны), тембр (дауыс бояуы), пауза (үн үзіліс) –

А. Дауыс ырғағына жататындар

В. Ырғақ ырғағына жататындар

С. Екпін ырғағына жататындар

D. Буын ырғағына жататындар

Е. Бунақ ырғағына жататындар


Радиолардың ішкі жұмыс жүйесінің ұйымдастырылуына байланысты ақпарат орталығы қалай бөлінеді?

А. эфирлік студия, деректік қор, концерттік студия

В. тікелей эфир студиясы, тыңдармандар студиясы

С. радиостудия, диктор студиясы, тыңдармандар студиясы

D. эфирлік студия, алтын қор, құжаттар

Е. таңғы студия, түскі студия, кешкі студия


Журналиске қатысты талаптар:

А. өз-өзіне сенімділік, ұстамдылық, жылдам бағамдау, жинақылық, ширақтық

В. жылдам бағамдау, өз-өзіне сенімділік, сергектік, іскерлік

С. талаптылылық, жауаптылылық, шапшаңдық, сергектік

D. білімділік, шеберлік, тапқыштық, өз-өзіне сенімділік

Е. жинақылық, білімділік, шеберлік, өз-өзіне сенімділік


Сөздерді қысқарту, сұрақтарға орай жауаптарды орналастыру, интершу, музыка, ролик, джингл т.б. бейнелеуші элементтерді реттеу, хабардың ашылуы, жабылуы кездеріндегі процестер, үзілісті қадағалау сияқты көптеген мәселелер -

А. монтаждау процесі

В. ақпараттындыру процесі

С. анализдеу және синтездеу процесі

D. жинақтау процесі

Е. жүйелеу процесі


Белгілі бір кәсіп бойынша өз ісін жетік меңгеру, сол салада терең ізденіп, өзін жан-жақты дамыту арқылы кәсіп иесінің жоғары сатыға көтерілуі, биік белестен көрінуі

А. шеберлік

В. тапқырлық

С. іскерлік

D. сауаттылық

Е. шешендік


“Кәсіби мақсатты жүзеге асыру үшін журналистердің барлығы дерлік тілді қолданады, ал тәртіпті көпшілігі ұмыт қалдырады. Әрине, ең әуелі тіл қатудың жалпы принциптерін негізге алу керек, келесі ретте аудиторияның қабылдауына бейімделу тәсілдерін игеру қажет” деген зерттеушілер

А. М. Кузнецов пен И. Цыкунов

В. П. Гурефич, В. Ружников

С. Р. Сағымбеков, М. Барманқұлов

D. А.А. Музыря, Ю.Д. Баранеевич

Е. В.В. Егоров пен В.Н.Ружников


Журналистің тіл мен тәртіп аясындағы стратегиясын зерттеген ғалымдар -

А.М. Кузнецов пен И. Цыкунов

В. К.Я. Шнейдер, Ф.Я.Кон

С. В.В. Егоров пен В.Н.Ружников

D. Ю. Летунов пен Г.М.Дмитриев

Е. Б.Кенжебаевпен А.Хангелдин


Кәсіби шеберлікті шыңдау әдісінің бір түрі

А. уақытқа ілесіп сөйлеу механизмін меңгеру қажет

В. саясатты көбірек баяндау керек

С. микрофонды алыстау ұстау керек

D. барлық ақпараттарды бірден қамту керек

Е. дауыс тембрін ерекше жұмсарту керек


Шамамен 1 минутта қанша сөз айтылады немесе оқылады?

А. 185-200 сөз

В. 25-30 сөз

С. 10-18 сөз

D. 200-220 сөз

Е. 52-65 сөз


Идея – жоба – сценарийлік нұсқа – эфирдегі құбылыс сызбасы бойынша жүзеге асатын жұмыс тәртібі қандай бағдарламаға тән?

А. авторлық бағдарламаға тән

В. режиссерлік бағдарламаға тән

С. продюсерлік бағдарламаға тән

D. ұжымдық бағдарламаға тән

Е. сараптамалық бағдарламаға тән


Тікелей эфирдегі кәсіби шеберліктің негізгі екі тетігі бар. Олар:

А. Бірі – тіл, екіншісі – тәртіп

В. Бірі – бұқара, екіншісі – ақпарат

С. Бірі – жастар, екіншісі – зиялы қауым

D. Бірі – дауыс, екіншісі – тембр

Е. Бірі – білім, екіншісі – тапқырлық


Тіл – тікелей эфирдің қандай аспектісін айқындайды?

А. лингвистикалық аспектісін айқындайды

В. акустикалық аспектісін айқындайды

С. дыбыстық аспектісін айқындайды

D. орфоэпиялық аспектісін айқындайды

Е. фонологиялық аспектісін айқындайды


Тәртіп – тікелей эфирдің қандай аспектісін қамтиды?

А. психологиялық аспектісін

В. физиологиялық аспектісін

С. мінез-құлықтық аспектісін

D. анатомиялық аспектісін

Е. құқықтық аспектісін


“Тіл – адамның адамдық белгісінің зоры, жұмсайтын қаруының бірі” деп дәріптейді қазақтың ірі лингвист ғалымы ...

А. А. Байтұрсынов

В. Қ.Жұбанов

С. М.Әуезов

D. М.Дулатов

Е. Ж.Аймауытов


Тікелей эфирдегі жүргізуші журналистер үшін ең бір қажетті игілікті іс –

А. шешендік өнер

В. тапқырлық

С. мәнерлеп оқу

D. дауыстап оқу

Е. афоризді қолдану


Айтқандай «иә» немесе «жоқ» сөздерін жазудың бір ғана тәсілі бар, ал айтудың 50 түрі бар деп айтқан кім?

A. Бернард Шоу

B. А.Байтұрсынұлы

C. П. Загуменнов

D. М.Дулатов

E. Эдиссон


Бернард Шоу айтқандай «иә» немесе «жоқ» сөздерін жазудың бір ғана тәсілі бар, ал айтудың неше түрі бар?

A. 50


B. 40

C. 30


D. 20

E. 10
“Эфирдің бір секунды бос кетпесін” деген кім?

А. Сауық Жақанова

В. Дана Нұржігіт

С. Әнуарбек Байжанбаев

D. Намазалы Омашев

Е. Марат Барманқұлов
Тікелей эфирдегі лингвистикалық аспектіге тән шығармашылық шеберлікті шыңдау әдістерінің бірі –

А. жауапкершілік

В. қабілет-қарымы

С. көңіл-күй

D. шабыт

Е. мінез-құлығы


“Өз мамандығыңның асқан шебері болу үшін еңбек ету керек, еш нәрседен қорықпау керек” деген журналист кім?

А.Дана Нұржігіт

В. Назира Бердалы

С. Бауыржан Жақып

D. Толқын Сейдоллақызы

Е. Шерияздан Елеукенов


Журналистің кәсіби этикасын зерттеген Г.Лазутина кәсіби-этикалық принциптерді неше топқа бөледі?

А. 5


В. 6

С. 10


D. 3

Е. 2
Аудиторияны зерттеудің ең бір тиімді тәсілі –

А. анкеталық сауалнама

В. жазбаша

С. ауызша

D. еркін сұхбат

Е. әңгімелесу
Тікелей эфирге жан бітіріп, хабардың реңін ашу үшін не істеу керек?

А. әуенмен айтылатын шақыру белгісі

В. микрофонмен хабарлау

С. шақыру билеттерін тарату

D. арнайы кездесу орнын белгілеу

Е. алдын-ала хабар жүргізу


Журналистикадағы қайталанбайтын құбылыс

А. тікелей эфир

В. әнгімелесу

С. сенім


D. уақыт

Е. репортаж


«ХХ ғасыр мен екінші мыңжылдықтың басты қорытындысы – технологиялық төңкерістің дамуы, капиталисттік экономика мен түрлі әлеуметтік қозғалыстардың қайта құрылуы барысында ақпараттық желілік қоғамның пайда болуы», - деген тұжырымдаманы кім айтқан?

A. С.Лэш


B. Мануэл Кастеллс

C. Н.Бек


D. Д.Шиллер

E. Дж.Урри


Қазақ тіліндегі хабарларын тарататын дүниежүзілік ірі медиақұрылымдардың бірі -

А. Ағылшынның Би-Би-Сиі

В. қазақстандық "Азаттық" радиосы

С. Монғолияның "Бай өлкесі"

D. Ресейдің Радио ҒМ-і

Е. қытайдағы қазақ радиосы


Журналист өзі даярлап, өзі эфирге алып шығатын болса, ол қандай бағдарлама?

А. авторлық

В. талдамалық

С. тікелей эфир

D. анализдік

Е. сараптамалық


«... - тікелей эфирдің лингвистикалық аспектісін анықтайды»

А. Тіл


В. Қимыл

С. Текст

D. Тәртіп

Е. Фон
Тіл анықтығы дегеніміз не?

А. Айтылған лебіз ашық мағыналы, түсінуге жеңіл, көңілді күдіктендірмейтін болуы керек.

В. Ойлаған ұғымға сөз мағынасы сәйкес келуі

С. Сөздің тұлғасын, мағынасын өзгертетін түрлі жалғау

D. Сөйлем ішіндегі сөзді дұрыс септеу, көптеу

Е. Ана тілдің сөзін басқа тілдің сөзімен шұбарламау
Дауыс ырғағына не жатады?

А. екпін


В. тон

С. тембр


D. пауза

Е. темп
«Біз басқаларды тыңдағанда олардың айтқандарын құлақпен қабылдаймыз, содан кейін барып тыңдағанымызды көзбен көреміз» - деп айтқан кім?

A. К.С.Станиславский

B. А.Байтұрсынұлы

C. П. Загуменнов

D. М.Дулатов

E. Эдиссон
«Буын екпіні мен сөз екпінінің қолайлы орналасуы сөйлеу әуезділігін тудырады» деген ойдың авторы?

А. А.Байтұрсынұлы


В. П. Загуменнов

С. М.Дулатов

D. К.С.Станиславский

Е. Эдиссон


Сөз мәнінің көрсеткіші, сөздегі ой дәлдігінің көрсеткіші?

А. Екпін

В. Сөз

С. Мәтін

D. Буын
Е. Бунақ

Бейнелеуші құрал ретінде режиссер Роза Иоффе ашқан тәсіл қалай аталады?

А. Буратино

В. Дыбыс жазу

С. Монтаж

D. Дыбыстық мизансцена


Е. Дауыстық әрлеу
Эфирде сөз болып жатқан әңгімеге қатысушы адамдарға микрофонды ұсынудың, бағыттаудың тәсілі қалай аталады?

А. Дыбыстық мизансцена

В. Дауыстық әрлеу

С. Монтаж

D. Дыбыс жазу
Е. Буратино
Қандай тәсіл радиотеатрда көп қолданылады әрі шығу тегі де драмалық қойылымдардан бастау алады?

А. Дауыстық әрлеу

В. Монтаж

С. Реверберация

D. Дыбыстық мизансцена
Е. Буратино
Мән-мазмұны, эмоционалдық жағынан тығыз байланысқан дыбыстық фрагменттердің өз дербестігін, ішкі логикалық мазмұнын сақтай отырып бір жүйеге топтастыру қалай аталады?

А. тізбектелген монтаж

В. дыбыстық әрлеу

С. дыбыстық мизансцена

D. монтаж
Е. реверберация
Әртүрлі фактуралық дыбыстық элементтердің басын қосу, нақты бір тарихи кезеңдегі оқиғаларды бейнелейтін деректі жазбаларды, цитаталарды, лозунгтарды, пікірлерді бүгінгі көзқарас тұрғысынан сөз ете отырып беру қалай аталады?

А. акустикалық коллаж

В. тізбектелген монтаж

С. монтаж

D. дыбыстық мизансцена
Е. дыбыстық әрлеу
Ақпараттық блоктардың арасын бөлу, бағдарламаның музыкалық шапкасы музыканың қай қызметін танытады?


  1. Сүйемелдеушілік

  2. Дара

  3. Негізгі

  4. Қосымша

  5. Байланыстырушылық

Радиожурналистика жанрларының негізін не құрайды?

A. Ақпараттық бағдарламалар

B. Музыкалық бағдарламалар

C. Әдеби бағдарламалар

D. Радиопублицистика

E. Деректі жазбалар
Бейнелеу және айқындаушы құралдар радиода қандай мақсатта қолданылады?

A. әсер ету, сендіру

B. көркемдік

C. танымдық

D. бейнелік

E. ешқайсысы дұрыс емес


Редактор деген кім?

A. Әуе толқынына шығуға тиісті хабарға жауапты адам

B. Оқиға барысын қадағалап, жедел сұхбат алып, репортаж жүргізетіндер

C. Телевизия мен радиода жұмыс істейтін дыбыстық материалдарды дайындауды ұйымдастыруға басшылық жасайтын, фонотекалық материалдарды тандайтын, дыбыстың техникалық, көркемдік сапасын бақылайтын, дәл уакытында дыбыстық эффектілерді қосып, тоқтатып тұруды, микшерлеуді, фонограмма жазуды бақылайтын шығармашылық қызметкер

D. Телевизияда, радиода жұмыс істейтін, хабар кезінде үнтаспаға жазылатын дыбыстың сапалы жазылуын қамтамасыз ететін, қажетті шуларды, музыкалық шығармаларды сценарлық жоба бойынша тиісті жерлеріне қосып, қадағалап отыратын техникалық қызметкер

E. Музыкалық хабардың жүргізушісі


Дыбыс операторы деген кім?

A.Телевизияда, радиода жұмыс істейтін, хабар кезінде үнтаспағажазылатын дыбыстың сапалы жазылуын қамтамасыз ететін, қажетті шуларды, музыкалық шығармаларды сценарлық жоба бойынша тиісті жерлеріне қосып, қадағалап отыратын техникалық қызметкер

B.Музыкалық хабардың жүргізушісі

C. Оқиға барысын қадағалап, жедел сұхбат алып, репортаж жүргізетіндер

D. Телевизия мен радиода жұмыс істейтін дыбыстық материалдарды дайындауды ұйымдастыруға басшылық жасайтын, фонотекалық материалдарды тандайтын, дыбыстың техникалық, көркемдік сапасын бақылайтын, дәл уакытында дыбыстық эффектілерді қосып, тоқтатып тұруды, микшерлеуді, фонограмма жазуды бақылайтын шығармашылық қызметкер

E. Әуе толқынына шығуға тиісті хабарға жауапты адам


Ди-джей деген кім?

A. Музыкалық хабардың жүргізушісі

B. Телевизияда, радиода жұмыс істейтін, хабар кезінде үнтаспағажазылатын дыбыстың сапалы жазылуын қамтамасыз ететін, қажетті шуларды, музыкалық шығармаларды сценарлық жоба бойынша тиісті жерлеріне қосып, қадағалап отыратын техникалық қызметкер

C. Оқиға барысын қадағалап, жедел сұхбат алып, репортаж жүргізетіндер

D. Телевизия мен радиода жұмыс істейтін дыбыстық материалдарды дайындауды ұйымдастыруға басшылық жасайтын, фонотекалық материалдарды тандайтын, дыбыстың техникалық, көркемдік сапасын бақылайтын, дәл уакытында дыбыстық эффектілерді қосып, тоқтатып тұруды, микшерлеуді, фонограмма жазуды бақылайтын шығармашылық қызметкер

E. Әуе толқынына шығуға тиісті хабарға жауапты адам


Қай жылдың шілде айында «Радиохабар таратуды қайта ұйымдастыру жөнінде» деп аталатын құжат қабылданды?

A. 1928 жылы

B. 1929 жылы

C. 1932 жылы

D. 1935 жылы

E. 1945 жылы


Қазақстанда бірінші болып тәулік бойы хабар таратқан радио?

A. Қазақ радиосы

B. Юность

C. Шалқар

D. Бейбітшілік радиосы

E. Көкжиек


Ең жедел БАҚ түрі -

А. радио


В. газет

С. интернет



D. теледидар

Е. почта
Каталог: ebook
ebook -> «Орта ғасырдағы Азия және Африка тарихы»
ebook -> ПӘннің ОҚУ – Әдістемелік кешені «Орта ғасырдағы Азия және Африка тарихы»
ebook -> Как лечить аденому простаты
ebook -> Азақстан республикасының білім және ғЫЛ
ebook -> ПӘндердің ОҚУ-Әдістемелік кешені
ebook -> Қазақстан республикасы білім және ғылым министрлігі
ebook -> Қазақстан республикасы білім және ғылым министрлігі
ebook -> 123 -беттің сі казақстан республикасы білім және ғылым министрлігі
ebook -> ПӘндердің ОҚУ-Әдістемелік кешені


Достарыңызбен бөлісу:




©stom.tilimen.org 2022
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет